2013. szeptember 19., csütörtök

Tresóról szólva




Napok óta azon gondolkodom, mit is lehetne írni Tresó Gáborról? Hiszen annyi mindent olvashattunk róla a saját honlapján, a facebook-on, egyéb híradásokban.
Milyen gondolatokat lehetne megfogalmazni e tett után, amire még a laikus, naiv, a sportolás összefüggéseiből mit sem értő átlagember is csak csettinthet, elismeréssel beszélhet? Egyáltalán mit írhatnék én, a gyerekkori jó pajtás, aki az elmúlt években hol közelről, hol tisztes távolból követtem „Trashow mester” pályafutását, akár a labdakergetésről volt szó, akár ezekről a hosszútávú őrületekről? Milyen jelzőkkel lehet még illetni ezt a teljesítményt, a hétszáz-egynéhány kilométer lekocogását? Mit lehetne mondani még arról, hogy a sérüléssel, az ezer bajjal-kínnal, a sajgó bokával, a begörcsölt combbal mit sem törődve rótta tovább az utat, mert megígérte, hogy befejezi, és az ígéret szép szó, nem lehet, nem szabad megszegni, főleg neki nem? És mit lehetne szólni azokról a megható pillanatokról, aminek én magam is szemtanúja voltam, a beérkezés perceiről, az ölelésről, a szülők csillogó szeméről, a lelkes kézfogásokról, a vállveregetésekről, a rögvest-élménybeszámolóról?
Nos, semmi többet. Hiszen aki ott volt az út során, aki segítette őt, az a néhány tucat sporttárs, aki kísérte, akár csak pár száz méteren keresztül is, aki fogadta őt az egyes településeken, helyi polgármester, jó barát, vagy éppen tök ismeretlen figura, aki csak hallott arról, hogy Gábor mit teljesít éppen, nos, ők pontosan tudják mit jelent ez.
Így aztán én magam sem mondhatok mást: szuper volt Gabi, és férfiasan bevallom, mikor mögötted kerekezve elértük Patvarc felől a Balassagyarmat táblát, én magam is meghatódtam kicsit, teljesen beleéltem magam azokba az érzésekbe, amelyek benned munkáltak-feszültek azokon a bizonyos utolsó kilométereken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése