2011. április 29., péntek

El tudom képzelni...


Szeretnék néhány dolgot előre leszögezni:
1. Nem láttam a Real Madrid – FC Barcelona BL-elődöntőt, mivel nincs Digi TV-m és kocsmába sem mentem el, hogy ott figyeljem.
2. Előbbi okból kifolyólag nem láttam sem Messi két gólját, sem a kiállításokat, azaz érdemben ezeknek a megítéléséről sem tudok nyilatkozni.
3. De olvastam a Nemzeti Sport honlapján José Mourinho kesergéseit és vádaskodásait a meccsel kapcsolatban.
Tehát, sok mindent el tudok képzelni…
El tudom képzelni, hogy az UNICEF, amelynek emblémáját a katalánok a mezükön viselik, komoly nyomást fejthet ki az Európai Labdarúgó Szövetség korifeusaira. Ha befolyását ki tudja terjeszteni a katolikus egyházra, a pápaságra, akkor az UEFA miért lenne kivétel?
El tudom képzelni, hogy az UEFA eme nyomás hatására bizonyos kérésekkel fordult Stark német játékvezetőhöz. A mai nemzetközi futballéletben minden előfordulhat, gondoljunk csak a bochumi ügyészség vizsgálódásaira, azaz lehet, hogy újabb peres irat kerülhet így a nagyrabecsült sportjogászok asztalára.
El tudom képzelni, hogy senor Villar – akinek a neve ugye konkrétan felmerült – közbenjárt a Barcelona érdekében, minden tekintélyét latba vetve, hogy a csapat eljusson a Wembley-be és ott átvehesse a legrangosabb európai labdarúgó trófeát. Ezt már csak azért is valószínűsítem, mert Spanyolországban sem mennek a szomszédba kis korrupcióért, nem beszélve a katalán nacionalizmusról…
Azt is el tudom képzelni, hogy Mourinho mester szépen megússza eme heves kirohanásait egypár ejnye-bejnyével, mert a nemzetközi futball nagyurai is jól tudják, sokban igaza van, érdemes tehát lecsendesíteni kissé, egy komoly büntetés csak olaj lenne a tűzre nála.
Mindezek fölött én nem szeretem a spanyol focit – bocs, Pintér Ádám -, nem szeretem a Barcelona játékstílusát, nem szeretem a túlkombinált „túlstratégizált” labdarúgást, viszont, megmondom őszintén, emberi vonatkozásban sokkal jobban szeretem Guardiola személyiségét, mint a minden megnyilatkozásában tipikus luzitán pökhendiséget árasztó és felsőbbrendűséget tükröző Mourinho egyéniségét.
Ezeket a gondolatokat pedig csak azért írtam le, mert több barátom és ismerősöm komoly vitát folytat a facebook-on ebben a tárgykörben…
H.H.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése