2013. október 18., péntek

Savón nélkül már a Kábel SE



Véget ért az FTC elleni meccs. A teljesen szétzilált társaság benyomását keltő gyarmatiak 29-24-re kikaptak a fővárosi zöld-fehérektől. Az operatőr szépen felszerelte az állványt, én pedig kerestem Kedves László vezetőedzőt, hogy interjút kérjek tőle a Gyarmati TV számára – hiszen egy vesztes meccs után is illik nyilatkozni, és Laci ezt készséggel mindig meg is teszi.
Most viszont első blikkre nem találtam. A pályán már nem volt, és akiket kérdeztem, senki sem látta. Kimentem hát a sportcsarnok udvarára, oldalra néztem, akkor pillantottam meg. Indultam volna hozzá – de visszahőköltem. Éppen komoly eszmecserét folytatott László Sándor elnökkel és Orosz János elnökségi taggal. Visszaballagtam hát a kollégához, mondtam neki, csomagoljon össze, hiszen úgy is siet, itt perceken belül nem lesz interjú. Jó negyedórával később már az öltözőből „kérettem ki” a mestert. Hosszasan töprengett, hogy mit mondjon – akkor már csak az újság, meg a blogom számára. Végül elmondta azt a mondatát: „ahhoz, hogy ilyen mérkőzéseket megnyerhessünk a jövőben, nagyon nagy átalakuláson kell átesnie a csapatunknak.”
Ez a kijelentés már érlelt valamit. De vártam, hiszen amíg hivatalos határozat nincs, nem illik kiszivárogtatni az információt. Kedden délután aztán Lombos István utánpótlás igazgató tájékoztatott a fejleményekről: hogy az elnökség hétfőn, Kedves László jelenlétében megvitatta a szakmai kérdéseket, majd döntést hozott: megválnak José Savóntól és Pintér Zoltántól. Nos, nem esett le az állam a hír hallatán. Hiszen közvetlen közelről követhettem figyelemmel, hogy a két említett férfiú egyáltalán nem volt az elmúlt öt meccsen a csapat erőssége, ráadásul éreztem/tudtam, hogy Laci elégedetlen Rodney teljesítményével és hozzáállásával. „Öcsi” bácsi azt is elmondta még, hogy várhatóan három-négy játékos érkezhet a Vác csapatától, és ő Dóczi Dávidot és Szulcsán Attilát már név szerint említette.
Persze nem rohanhattam azonnal egy számítógéphez, hogy bepötyögtetve a szöveget, közhírré tegyem az információt. Néhány perc múlva a Megafon rádiótól kerestek, és mint „szakújságíró”, illetve kézilabda-kommentátor elemeztem a helyzetet, és érintőlegesen említettem a váci kapcsolatot.
Biztos voltam benne, hogy rövid időn belül László Sándor elnök nem kertel, hanem bejelenti a két játékos távozását. Csütörtök reggel, szintén a Megafon hullámhosszán nyilatkozott ő, és őszintén taglalta, egészen mást vártak attól a Savóntól, aki két éve közkedvenccé vált, mint amit eddig nyújtott ebben a szezonban.
De vajon milyen lesz az élet a kubai klasszis után? Hamarosan, pontosabban péntek reggel erre is fény derült. Újfent László úr tájékoztatta a rádióhallgatókat: valóban érkezik az irányítóként és átlövőként egyaránt bevethető Dóczi Dávid, és már játszhat is Egerben, míg a másik két fiú, Szulcsán Attila és György Dániel papírjait még intézik, ők később csatlakozhatnak – előbbi bal - utóbbi jobbkezes szélső. Ráadásul egy hosszú távú együttműködési megállapodást köt a Kábel SE a váci klubbal, onnan is érkezhetnek újabb kézilabdázók az Ipoly-parti társasághoz és tehetséges gyarmati fiatalok is mehetnek a Duna-partra tovább „pallérozódni”.
Nosza rajta, gyorsan meg is néztem a három emberke „nacionáléját” a kezilabdaeredmenyek.hu honlapon. Dócziról kiderült, ugye tavaly ősszel még a szintén másodosztályú Szentendrében „nyomta”, de utolsó meccsét decemberben játszotta, azaz bő tíz hónapja nem lépett pályára tétmeccsen. Jelenleg ő a váciak technikai vezetője, tehát van munkája ott bőven. Bizonyos voltam abban, hogy erőnléti gondokkal küszködik – ezt Kedves mester, kérdésemre meg is erősítette – de abban is száz százalékig hiszek, hogy Egerben rendkívül pozitív mentalitással áll csatasorba az új társak mellett, és ahogy hallom róla, olyan egyéniség, hogy feltétlenül csapategység-erősítő hatása lehet. A másik két srác közül Szulcsán hét meccset játszott ősszel a juniorban, tizenháromszor talált a hálóba, míg György a felnőtt keret tagja volt, a Csurgó ellen lőtt kettőt, de jobbára csak nevezhették a meccsekre, nem sokat játszott.
Aligha kétséges, a három új szerzemény beépítése – és esetleg, ha még jön valaki – nem azonnal valósulhat meg. Idő kell hozzá. Csakhogy most két olyan összecsapás jön, ami a „foghatatlan” kategóriába tartozik. Ami a Kábel SE szempontjából lehet rossz, meg jó is. Rossz azért, mert ugyebár továbbra sincs győzelem, és a papírforma szerint Egerben és a Balmazújvárossal szemben sem születik meg az első siker, kedvező talán abból a szempontból, hogy ezek a találkozók tökéletesen alkalmasak a megváltozott formáció minél jobb összecsiszolására.
Aztán november 10-én, Nyíregyházán már lehet bőven „vért inni” a fiúknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése