2011. december 5., hétfő

A salgótarjáni kézilabda győzött

Szeptemberben még úgy volt, nem hagyhatom ki a Salgótarján-Salgótarján kézilabda (házi)rangadót, saját szememmel kell látnom, hogyan feszülnek egymásnak a harcosok, de aztán az élet úgy hozta, hogy csak a messzi, „ötvenkilométeres” távolból követtem a fejleményeket. Nem mintha berezeltem volna az SKC elnökének különféle, váltott szavas, de azonos hangvételű, és a különböző nemi-testrészekkel kapcsolatos cselekedeteket felvonultató monológjától, de hát a Palóc Pumák tornáján megígértem a segédkezésemet, ami aztán úgy sikerült, hogy nyolc meccset sikerült vezetnem a tizenegyből, és ténylegesen konstatálhattam, hogy egy társadalmi munkáért ennyi szitkot még életemben nem kaptam.
De térjünk vissza a tarjáni rangadóra. Élvezettel olvastam „Satis” kolléga jegyzetét az „elbocsátott légió hazatéréséről”, meg a visszafogott edzői nyilatkozatokat, s nem titkoltan szurkoltam a Strandépítőknek, hogy nyerjék meg a meccset – nem Harmos Úr viselkedése és felém irányzott mondatai miatt, hanem főként azért, mert amióta a nógrádi kézilabda életben ténykedek, mindig tiszteltem és nagyra becsültem azt az alázatos szakmai munkát, amit Szabó Attila végez évtizedek óta.
Szóval már a Puma-torna végeztével, úgy háromnegyed hét tájban felhívtam Demus Dánielt, aki a helyszínen nézte az összecsapást, és érdeklődtem a végeredményről, aztán még az este folyamán gratuláltam Szabó Attilának, „Satis” kolléga pedig ecsetelte a meccset. Most reggel pedig láttam a facebook-on számos kommentet, meg a képeket is – a videót későbbre hagyom.
Ahogy megsaccolom, ismerve az ezerfős befogadóképességét a tarjáni sportcsarnoknak, úgy hat-hétszáz ember tekinthette meg a mérkőzést – fele-fele arányban nézve a kiadott nyugdíjas–és felnőtt belépőjegyeket, illetve levonva a mintegy ötven „ingyen nézőt”, ez bő háromszázezres bevételt hozott az SKC konyhájára –, az arány pedig legalább 5:1 volt a Strandépítők szurkolóinak javára. A hangulat tehát kiváltképp parádés lehetett, és ilyen nagyszerű közegben igazán élvezet játszani, a pályán küzdeni-harcolni minden egyes gólért. Arra is gondoltam, hogy mivel felettébb feszült lesz a meccs, nem valószínű a gólgazdagság. Ez beigazolódott, hiszen a fényképsor tanúsága szerint a harmadik percben még nem volt gól, és az első tízben is csak kettő. Arra is bizonyítékul szolgálnak számomra a fotók, hogy habár igencsak „tüzes” lehetett benn a helyzet, összességében, néhány kivételtől eltekintve a játékra koncentráltak az urak. Az egyik ilyen képen például Molnár „mester”, meg a kopasz Mészáros igyekszik átnyalábolni az amúgy magasugrásban közel két métert tudó, tehát kiemelten jó rugókkal rendelkező Bensouici Anist, úgy derékmagasságban, vagy még annál is lejjebb. Vagy mikor Molnár Karcsit, meg Bártfai „Testes” Ferit emelik ki a védők, amolyan szabadfogású birkózó módon. De a legjobb kép akkor is az, amikor az SKC-főmufti felemelt ujjával és vörös arccal fenyegetőzik Paulovits játékvezető felé, miközben a „Bartóktíz” rendezővé avanzsált portása ott figyel, közbeavatkozásra készen. Ez a jelenet a hírek szerinti egyetlen igazán durva mozzanat – Molnár Ferenc játékos-edző Hortobágyi „Kemény” Zsoltival szembeni súlyos sportszerűtlen szabálytalanságát követő piros lapja – utáni pillanat lehetett, amit a fotós nagyszerűen kapott el.
Lényeg, hogy nyertek a Strandépítők, öt góllal, 24-19-re, ami magabiztos sikert jelent egy ilyen kiélezett ütközetben, s igazat adok néhány facebook-kommentelőnek, Letovai Szabinak például arra, hogy „az elbocsátott légió visszatért”, meg azokra az egybehangzó kijelentésekre, hogy a zsoldossereg helyett a hazai érzelmű, a városhoz, a műhelyhez kötődő játékosokra kellene-illene építkezni a jövő salgótarjáni kézilabdájában. Biztos vagyok abban, hogy nemsokára csak EGYETLEN tarjáni csapat marad, amelyik CSAK tarjáni kötődésű emberekből „táplálkozik” majd!
Gratulálok: hajrá Strandépítők!
Hegedűs Henrik

5 megjegyzés:

  1. Tisztelt Hegedűs Henrik Úr!

    A Salgótarjáni Kc szurkolója vagyok ( bármilyen hihetetlen ilyen is van és mi sem vagyunk kevesen ). Szeretjük a kézilabdát, imádjuk a csapatunkat, igaz mi csendesebbek vagyunk és nem isszuk le magunkat a sárga földig szervezett keretek között, heti rendszerességgel. Mi is nagyon vártuk az elmúlt hét végi mérkőzést de minket a játék érdekelt, nem pedig az Ön által áhított balhé. Rendszeresen olvasom az írásait, melyek nekem nagyon tettszenek, viszont amiket rólunk ír attól már émelyeg a gyomrom. Ön nem ismer minket, nem ismeri a csapatot, mégis csak a gyűlölet sugárzik az írásaiból. Azt a gyűlöletet vetíti ki ránk, melyet Harmos László iránti ellenszenve táplál. Ez így igen sportszerűtlen! Valótlanságokat állít és légből kapott feltételezéseit állítja be tényként, mellyel befolyásolja a hangulatot és okozhatott volna komoly problémát is. Akkor vállata volna a felelősséget? Biztos vagyok benne, hogy nem, hiszen el sem jött a mérkőzésre, pedig már rég óta írja, hogy itt lesz.
    Szívesen levelezek Önnel, hiszek a szó erejében és hiszem azt, hogy minden megbeszélhető!
    Üdvözlettel:
    Kovács László

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Kovács Úr!
    Hangsúlyozottan szeretném kiemelni, hogy nekem semmi bajom nincs az SKC-val. Nem csupán Harmos Lászlóval van bajom! Az az ember, aki hosszú évek során rendre lejáratja magát, és ezzel együtt egy város sportéletét, viselkedésével rettegést kelt sok mindenkiben, nos, az az ember nem való sportvezetőnek. Ezt előtte is ki merem jelenti, bár sajnos, ismerve nem éppen választékos szójárását, erre nem hiszem, hogy bármikor módom lehetne. Természetesen állok elébe bármiféle vitának, annyit azonban szeretnék kérni Öntől, konkrétan nevezze meg azokat a valótlanságokat, amelyeket Ön szerint írtam, hogy érdemben válaszolhassak a felvetéseire.
    Végezetül annyit fűznék hozzá: régóta ismerem Szabó Attilát és Rácz Viktort, de őket még egyetlen egy alkalommal sem láttam ittas állapotban, kérem tehát, e tekintetben se általánosítson, hanem nevezze meg őszintén, kikre gondol.
    Maradok tisztelettel: Hegedűs Henrik
    Ui.: A mérkőzéstől azért maradtam egyébként távol, mert még az SKC-Strandépítők meccs perceiben is - reggel 9-től - kisgyermekek tornáján közreműködtem játékvezetőként Balassagyarmaton!

    VálaszTörlés
  3. Tisztelt Hegedűs Úr!

    Kb. egy órája írtam választ a válaszára és úgy látom, hogy eltűnt. Két dologra tudok gondolni ebben az esetben:
    1. mivel nem vagyok egy számítógépes zseni, valamit elbénázhattam
    2. ismervén a tartalamat ( mivel én írtam )elkezdett dolgozni a cenzúra.

    Tudom, hogy pár embert sérthetett az irományom de nem megsérteni akarok embereket, hanem a tisztán látást szeretném erőltetni. Hosszú ideje szó nélkül vettük tudomásul az SKC felé jövő kritikát és most, hogy megpróbáltam a magam módján harcolni az igazunkért azonnal eltüntetnek.Ez ha így van szintén nem sportszerű és az egyszerű olvasó továbbra is csak egyoldalú véleményt olvashat.
    Ezennel kijelentem, hogy a Salgótarjáni KC szurkolói felveszik a kesztyűt.Megtaláljuk mi is a megfelelő fórumot, ahol szabadon elmondhatjuk a véleményünket és ezentúl reális képet kaphatnak az emberek.Szeretném hangsúlyozni, hogy mi továbbra sem fogunk ellenségeskedést szítani és harcolni.A Strandépítők csapatát elfogadjuk és tiszteljük.Szabó Attila munkásságát mi is maximálisan elismerjük és megbecsüljük.
    Remélem, hogy folytatni tudjuk a vitánkat!
    Tisztelettel:
    Kovács László

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt Kovács László!
    Szabó Attila vagyok a strandépítők edzője. Olvastam felháborodott hozzászólását, és értetlenül állok előtte. Nem értem az összefüggést, Hegedüs Henrik fenti cikke, és „valakik” alkoholfogyasztási szokásai között. Ha a csapatra értette, akkor csak annyi fűznék hozzá, hogy ha így lenne, akkor sincs semmi köze hozzá, mert mindenkinek magánügye, hogyan él. Tanulmányaim során megtanultam és ezt hirdetem is, hogy csak sportszerű életmóddal lehet komoly eredményt elérni. Ne feledkezzen meg egy tényről az ön által „Önmagát sárga földig ivó” társaság 14 pontot szerzett a bajnokságban, 4. helyen áll és legyőzte a tőle „jobb képességű” játékosokból álló ellenfelét, akik az Ön hozzászólásából következtetve sokkal sportszerűbben élnek. Persze erről információkat csak Ózdon, Nyíregyházán, vagy Szerbiában lehet begyűjteni. Így szeretném megkérni Önt, hogy Hegedüs Henrikkel kapcsolatos problémáiból minket hagyjon ki, korlátozza felvetéseit kedvenc csapatára.
    További jó szurkolást kívánva: Szabó Attila

    VálaszTörlés
  5. Tisztelt Kovács Úr!
    Mivel én csak most, csütörtökön délelőtt fél tizenegy tájban olvastam az Ön második hozzászólását, ezért nem volt módomban semmiféle cenzúrát alkalmazni, így az Ön 1. pontban jelzett fejtegetése léphet érvénybe. Továbbra is szeretném tudni viszont, konkrétan milyen esetben, milyen tárgykörben hangoztattam valótlanságot, mert úgy gondolom, az a tisztességes, ha ezt megjelöli. Várom további észrevételeit!
    Tisztelettel: Hegedűs Henrik

    VálaszTörlés