2013. július 21., vasárnap

Másfél óra a Sörfesztiválon




Nem szeretem a Sörfesztivált. Voltam ott a kilencvenes években, pelyhedző állú ifjoncként, aztán a kétezres esztendők elején, hol szórakozásból, hol újságíróként „hivatalból”, de sohasem fogott meg igazán a hangulata. Vajon miért? A magyarázat talán ott bújik meg, hogy egy effajta nagyrendezvény egy olyan kisvárosban, mint Balassagyarmat, a háromszázhatvan napon munkában megfáradt emberek számára a lazulás világa, és olyan meghökkentő pillanatokat élhet meg az emberfia, mikor például szemei megakadnak az egyik intézmény (intézet) vezető beosztású személyiségén, amint félmeztelenül, az asztal tetején, pólóját lengetve önfeledten üvölti az éterbe fiatalkori kedvenc számának ismert refrénjét – reggel meg felébred, és minden visszazökken a hétköznapok valóságába. De ez álságos eléggé...
No de most, mindenfajta tartózkodásom ellenére úgy gondoltam, rég látott húgom kedvéért érdemes, ha csak másfél órát is, a Sörfesztivál forgatagában tölteni. Így értem be a műfüves pálya szomszédságában lévő sátorba. Sógorom rögtön megjegyzi, milyen kellemes a helyszín, mire röpke „kiselőadást” tartok neki az Ipoly-rét önkormányzati tulajdonba kerülésének történetéről.
Persze a lényeg, ami miatt jöttünk: a Pokolgép koncert. A kis "unokaöcsi", Geri egy formás „szupermen-áltetkóval” a karján és kezében egy felfújható „Excalibur-karddal” egész jól érzi magát, sógorom gyorsan a nyakába is kapja, onnan jobban élvezhető a koncert – és a hétéves kissrác szemlátomást „csípi” a metálmuzsikát.
Ahogy belecsap a „lecsóba” az öt hosszú hajú rocker, az első korsó – bocsánat, EU-ban vagyunk, csak négy deci – sör is lecsúszik a torkomon, csak úgy viharzanak el mellettem a „fan-ok”, és máris csápolnak az első sorokban. Nem messze tőlem egy család, olyan velem egykorú apuka és anyuka, illetve a „kölök”, aki lehet úgy tizenhat, minden számot kívülről ismer, és fennhangon dalol. Mellettem álló tévés kollégám, Szedlák Gabi odaveti, milyen jó ennyi rockert látni, mire „lazán” felelek: hisz mi is azok vagyunk. No lám, előjönnek a régi emlékek, és én is dúdolom - no, nem hangosan, mégsem vagyok egy Caruso -, „vadnak születtem az utca nevelt…”.
Édesapám, kinek azért ez a stílus nem éppen a „vére”, szintén jól érzi magát, különösen a kiváló torkú énekest, Tóth Attilát dicséri. Közben megjön a második sör, könnyen csúszik ez is, szokatlanul könnyen. Mire vége az egész egyórás bulinak, már a harmadik „négydecis” itókán is túl vagyok. Csakhogy semmi hatás. No, itt valami „bibi” van. Más helyen a harmadik sör után már beindulnak „bizonyos folyamatok”, és az agy is megérzi némiképp, most viszont semmi, az égvilágon semmi, se inger, se szédülés. Le is vonom magamban a tanulságot: ezt a sört bizony „megpancsolták”. De értem én, fő a bevétel, aki pedig az ilyen gyengébb sört issza, felhörpinti a nyolcadikat, kilencediket, tizediket is, a kasszában meg hadd gyűljenek a forintok. Már bocsánat, hogy ezt mondom, de szerintem így igaz.
Lassan elhagyjuk a „frontzónát”, egyre csak áramlik befelé és befelé a jónép, a magyar mellett némi szlovák szó is vegyül, igaz, a határon élünk.
De azért hazatérve még elmegyek a kocsmába: ott legalább biztos vagyok benne, hogy a sör „igazi” lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése